Så er den sgu live!!!
Bare se at få det gjort!
Denne lidt omskrevne version af Nikes ikoniske slogan har summet rundt i mit hoved i flere år nu.
I de seneste år er mine arbejdsopgaver blevet mere og mere administrative. Selvom jeg trives med struktur og planlægning, har jeg begyndt at savne den kreative og skabende proces – det, der virkelig giver mig energi. For mig er kreativiteten som brændstof. Det er her, idéerne opstår, og løsningerne bliver til.
Jeg har længe ønsket at kaste mig ud i at lave podcasts, videoer, webdesign og andre kreative projekter. Idéerne har ikke manglet, og jeg har ofte sagt til mig selv: Nu gør du det! Men der har altid været en undskyldning, der holdt mig tilbage. “Jeg mangler det rigtige udstyr.” “Jeg har ikke nok tid.” Eller klassikeren: “Jeg skal lige lære det hele først.”
Men sandheden er, at det ikke er udstyret, der skaber noget værdifuldt. Det er tankerne bag og – vigtigst af alt – det at handle på dem. At gøre det.
Selvfølgelig dukker de klassiske tvivlstanker op: “Er jeg god nok?” “Er der overhovedet nogen, der vil læse, hvad jeg skriver, eller lytte til, hvad jeg siger?” Jeg tror, mange kan genkende den følelse. Men jeg er nået frem til en ny tilgang: Jeg gør det for min egen skyld. Jeg skriver til mig selv. Jeg laver podcasts og videoer, som jeg selv har lyst til at skabe. Og så deler jeg dem med dem, der måtte have lyst til at følge med.
I 2025 har jeg givet mig selv en udfordring: Jeg vil udgive 52 stykker indhold – ét hver uge. Det kan være blogindlæg, fotos, en podcast eller videoer på min YouTube-kanal. Det handler om at få det gjort. Om at genfinde glæden ved at skabe og dele mine tanker med dem, der har lyst til at lytte.
Så her er mit løfte til mig selv – og til dig, der læser med: I år er det slut med at holde tilbage. Det er tid til at handle.